• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Czy inwestycje w tonaż spowalniają? Analiza rynku tonażowego (tygodnie 42-46/2021)

Ostatnie tygodnie pokazywały nadal sporą ilość zamówień nowych jednostek w ujęciu globalnym, tzn. dotyczącym wszystkich sektorów. W skali rok do roku październik odznaczył się ilością zamówień większą aż o 89% niż w tym samym miesiącu roku 2020. Jednakże ten sam miesiąc w porównaniu do września roku bieżącego, to już około 15% zamówień mniej (123 statki do 104 jednostek). W transakcjach dotyczących statków „z drugiej ręki” również jak na razie było sporo aktywności.

23.11.2021, 11:41
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Popyt na tonaż rośnie. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 20-24/2021)

Dzięki polepszającym się już od kilku miesięcy warunkom frachtowym zainteresowanie statkami zarówno nowymi jak i używanymi nadal rośnie. Towarzyszy temu również wzrost ich cen.

28.06.2021, 15:32
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Rekordowy tonaż przewieziony przez Kanał Panamski

W ciągu ostatniego roku fiskalnego (1 października 2017 – 30 września 2018 roku) przez Kanał Panamski przetransportowano rekordowe 442 mln ton towarów – podały władze obiektu.

15.10.2018, 16:34
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Wzrośnie tonaż kontenerowy na dwóch największych szlakach handlowych do Europy

W najbliższych miesiącach ma wzrosnąć liczba tonażu pływającego na szlakach Azja-Europa Północna i Azja-Morze Śródziemne o kolejno 8,8 i 6,5 proc.

09.07.2018, 20:29
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Flota masowców osiągnęła tonaż 800 mln dwt

Spadek złomowania jednostek i nagły wzrost oddania do służby nowych masowców spowodował aż 2,6 proc. wzrost floty w styczni 2017 roku, w porównaniu do tego samego miesiąca w zeszłym roku.

09.03.2017, 09:26
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Armatorzy obniżają tonaż na szlaku Azja-Europa. Rosną stawki frachtowe

Armatorzy kontenerowców w końcu ugięli się pod ciężarem rynku. Rekordowo niskie stawki frachtu (momentami poniżej 300 dolarów za TEU) zmusiły ich do wycofania części tonażu ze szlaku Azja-Europa (w tym DCT Gdańsk).

29.06.2015, 13:30
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.